Ballet Shoot

Hoi Blogvrienden,

Mijn laatste post is weer geleden van 13/10 – dus tijd om nog eens een berichtje te posten.
Dit doen we met mijn laatste shoot van 2015. Model voor een paar uur was Jade; Jade is
14 jaar jong en gepassioneerd door ballet dansen. Ik ken haar via haar geliefde Peter – Eric.
Ze had graag een fotoshoot gedaan en de uitdaging leek me wel leuk. Zo gezegd zo gedaan
en al snel hadden we een afspraak woensdag 30/12 om 13.00u 😉

Via Pinterest had ik een overzicht gemaakt van een aantal voorbeelden ter inspiratie en op
die manier zijn we gestart met de eerste pose.

_PAT5176-bewerkt-bewerkt_sRGB

Al snel bleek mijn studio te klein voor haar poses en sprongen en dan hebben we een andere
ruimte ingepalmd en voorzien van een grote witte achtergrond 4m lang en 3 m hoog; ruim
voldoende om de sprongen te maken.

Hier zie je een voorbeeldje van de sprong – en ja Eric ze heeft echt gesprongen …

_PAT5300_sRGB

Het was ook de eerste keer dat ik photoshop gebruikte voor het veranderen van de achter-
grond. Op youtube vind je voldoende tutorials – Phlearn.com is ook een zeer goede website
met leuke en duidelijke tutorials voor Photoshop.

Dit is het resultaat na het veranderen van de achtergrond.

_PAT5300-bewerkt_sRGB

Heb zelf geprobeerd om haar te plaatsen in een oudere foto gemaakt in de mijn van Waterschei 😉
Moet nog veel leren om te komen tot die indrukwekkende “compositing” foto’s die je op het net vindt.

DSC_6745_6_7_8_9-bewerkt-2_sRGB

Nog enkele voorbeelden van onze namiddag shoot :

Het laatste half uur hebben we een beetje geoefend met lange sluitertijd en flits op het 2de gordijn.
Op die manier hebben we haar 2 x in beeld en krijg je leuke effecten. Mijn flitsen blijken niet
geëigend om een heel scherpe laatste foto te maken, maar ben wel tevreden van het resultaat.

_PAT5387-bewerkt_sRGB

De tijd is die namiddag voorbij gevlogen; we hebben samen een zeer leuke shoot gehad. Bedankt
Jade voor je inzet !

Vandaag nog wat zitten rondneuzen op Phlearn.com en heb volgende GIF gemaakt van de “app”
die we onze klanten aanbieden – op die manier hebben ze hun geliefde foto’s steeds bij de hand 😉

Zo dit was 2015 en voor 2016 kijk ik al uit naar het ontmoeten van nieuwe klanten en nieuwe
uitdagingen. Binnenkort een  update van een nieuwe service die we kunnen aanbieden voor
jullie huwelijk of andere geplande activiteit.

Tot binnenkort !

groetjes, Patrick

  1. Een reactie plaatsen

Geef een reactie

