Kunstsmid : Guy De Bruyne – a journey

Hoi iedereen,

zoals beloofd op mijn flickr webpage – hierbij een kort verhaal van mijn fotoshoot van Guy De Bruyne.

Mr. De Bruyne is een getalenteerd kunstsmid – en heeft zijn werkplaats in Niel. Ik heb Mr. De Bruyne
toevallig gezien op TV – in het kader van de dag van de Ambachten,begin Februari dit jaar. Toen wij in
onze cursus de opdracht kregen om een “bedrijfsreportage”te maken over iemands passie, hobby, …
heb ik mijn stoute schoenen aangetrokken en Mr.De Bruyne gecontacteerd. En een week later stond ik
in zijn werkplaats.

Guy (62) heeft sinds 1988 zijn werkplaats in de Matenstraat 76 te Niel. Guy is al 33 jaar smid. Hij heeft
het smeedambacht geleerd van Henri Braem in Wilrijk. Nochtans zag het er aanvankelijk niet naar uit
dat hij smid zou worden. Hj heeft eerst een universitaire opleiding gevolgd, maar nadien is hij toch bij
het smeden terecht gekomen. Dit is echt zijn passie.

Wil je meer weten bezoek dan zijn website : http://www.hamerenvuur.be/

Tijdens mijn schoot heb ik gebruik gemaakt van mijn SB900 flash – TTL gestuurd via kabel.
Verder heb ik de 7inch reflector gebruikt die zat bij mijn strobist starter kit. Voor meer info
over deze kit :  klik hier

Vermits zijn voorkeur uitgaat naar zwart/wit fotografie, heb ik de meeste foto’s omgezet naar B/W via
Silver Effex Pro2.  Hier volgt een slideshow :

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Tijdens de fotosessie heeft Guy een flessenopener gemaakt; hiervan hieronder een productfoto.
Deze foto heb ik genomen met 1 x SB900 licht (met snoot) en in verschillende opnames (4 in totaal) – deze
foto’s heb ik samen geblend met de nieuwe “perfect layers” software van onOne Software. Schitterend
en eenvoudig programma dat geheel gratis is.  Download is hier te vinden.

, , , , , , , , ,

  1. Een reactie plaatsen

Geef een reactie

